ΤΟ «ΠΑΙΧΝΙΔΙ» ΣΤΗ ΒΡΕΦΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ 

Το παιχνίδι αποτελεί τη «φυσική» γλώσσα των παιδιών, το πιο ισχυρό μέσο έκφρασης τους και αναπόσπαστη δραστηριότητα της καθημερινότητας τους. Μέσω του παιχνιδιού, το παιδί εξωτερικεύει τα συναισθήματα του, μαθαίνει, πειραματίζεται, ευχαριστιέται, απογοητεύεται και ανακαλύπτει σιγά-σιγά τον εαυτό του και τον κόσμο που το περιβάλλει. Στη βρεφική ηλικία, το παιχνίδι βοηθάει το παιδί να αποκτήσει τον έλεγχο του σώματος του. Αρχικά, κινεί μόνο τα άκρα του, ενώ μεγαλώνοντας παίζει με τους ήχους, τις λέξεις και τα αντικείμενα με σκοπό την ανάπτυξη καινούριων ικανοτήτων, την απόκτηση γνώσεων αλλά και την ευχαρίστηση που αντλούν μέσα από το παιχνίδι. Τα παιχνίδια χωρίζονται σε κατηγορίες:

  • Παιχνίδια που βοηθούν τη σωματική ανάπτυξη και τη μυϊκή άσκηση, όπως τα παιχνίδια που απαιτούν έλξη ή ώθηση

                      

 

 

 

 

  • Παιχνίδια που βοηθούν στην ανάπτυξη της αντίληψης, καθώς και του συντονισμού χεριού και ματιού

 

             

 

 

 

 

  • Παιχνίδια για την ανάπτυξη των κοινωνικών ικανοτήτων και της φαντασίας

  • Παιχνίδια που βοηθούν στην ανάπτυξη των αισθήσεων

  • Παιχνίδια για την ανάπτυξη των καλλιτεχνικών και δημιουργικών τάσεων

 

Το παιχνίδι αποτελεί ένα συμβολικό μέσο, με το οποίο οι ενήλικες μεταδίδουν στο παιδί βασικές αλήθειες που αφορούν τόσο αυτό όσο και τις εμπειρίες του. Το παιχνίδι θεωρείται ότι είναι μια συγκεκριμένη και ιδιαίτερη γλώσσα του παιδιού, συνιστώντας τη μόνη ίσως γλώσσα που κατέχει από πολύ μικρή ηλικία που το βοηθά να εκφράζει τι πραγματικά εννοεί και αισθάνεται. Έτσι, το παιδί χρειάζεται να βρίσκεται σε ένα περιβάλλον που θα του επιτρέπει να εκφράζεται ελεύθερα και να νιώθει ασφάλεια, ώστε να μπορεί να εξερευνά και να αναπτύσσεται σε καθημερινή βάση.

Ένα τέτοιο περιβάλλον αποτελεί και η «ΑΣΤΕΡΟΣΚΟΝΗ» όπου μέσα από την αγάπη, στόχος μας είναι να προικίσουμε τα παιδιά με εφόδια ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν δημιουργικά ως ευτυχισμένα μέλη στις απαιτήσεις της κοινωνίας μας.